Jääny taas koko viikko kirjoittamatta, mutta eipä ole juuri mitään tapahtunutkaan.

 Tiistaina tyttö lähti mummon luo ja tulee vasta sunnuntaina. Mummolla ei vielä ollu talvirenkaita ja viikonloppuna on luvattu jo lumisadetta. Hui kauheeta! Ne lähti torstaina ajeleen nimittäin Lempäälään. Ajattelin että tytön isä varmaan katsoo että mummo saa renkaat vaihdettua, mutta eipä kuitenkaan..

265553.jpg

Tässä väliin yksi mun piirtämä kuva ja tietenkin mun suosikkirodusta, jollainen mulla joskus oli ja tulee vielä olemaankin..( Nimi oli tuossa elämänvaiheessa Kirvesoja, mutta nyt se on Ilomäki ja se asiantila on pysyvä! Ja vuosiluku näkyy olevan viime vuosituhannen puolelta )

265557.jpg

Tässä toinen vanha piirustus

 Eilen siivottiin pihaa äitylin kanssa peräti viisi tuntia! Kannettiin puita liiteriin ja sahasin omenapuusta vähän oksia ettei se vaan tekis ensi vuonna yhtä paljon omenoita. Niitä on siellä puun alla nimittäin aika paljon. Ei ne mahtunu pakkaseen eikä kaikkia kerenny kuivatakaan eikä kukaan muukaan niitä huolinut. Ois pitäny tehdä ehkä viiniä niistä mutta kun sekin on aivan uusi aluevaltaus mulle. Jospa opettelen ensi vuonna.. Äiskällä oli taas näköhäiriö molemmissa silmissä vähän aikaa..Se näki sellasia ikäänkuin valonvälähdyksiä. Sillä on ennenkin laserilla korjattu reikiä verkkokalvosta..

Illalla käytiin Ninon kanssa siskon luona viemässä vaatteita ja pelailtiin vähän aliasta. Siskon pienimmäinen, Samu-poika naureskelee jo kovasti ja taitaa tulla iso mies siitäkin. Sanni roikkui kaulassa koko ajan ja aika kovakouranen typsykkä se tuntuu olevan, ja huomionkipeä..Sonjan opetin soittamaan uruilla yhden pikku viisun, nopea oppimaan on kyllä..

Äsken opin jo laittamaan kuvia tohon kansioon, saa nähdä saanko niitä tänne tekstiinkin..(No osasinhan mä laittaa niitä kuvia eikä ollu ees vaikeeta. Kuvittelin olevani blondimpi kuin olenkaan..)

Tänään taas salipäivä. Kivaa.. On kylläkin jalkapäivä joka ei yleensä oo mun suosikki..Tai se toisaalta on ja toisaalta ei, kaksipiippuinen juttu, niinkuin moni muukin asia mun elämässä..

Nemolle sain tehtyä lapaset ja itselle aloitin myöskin samasta langasta. Ois pitäny ehkä tehdä kaksinkertaisesta langasta kun ne on aika ohuet, mutta meneehän ne tietty rukkasten sisällä..

Että sellasta..

265548.jpg

Tyttö otti kuvan joutsenesta kun se lensi meidän kuistin yli, tossa näkyy kuistin kaide vasemmalla..

No ei vaineskaa, tietokoneesta se räpsäs sen, mutta mä menin ihan halpaan..